دردهای پریودی

راهکارهایی برای تسکین دردهای قاعدگی

دردهای قاعدگی یک علامت شایع قبل و در طول قاعدگی است. در بیشتر موارد گرفتگی عضلات طبیعی است ، اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که نشان دهنده عوارضی جدی باشد.اگر این راهکار های پیشنهادی در کاهش دردهای قاعدگی موثر نبود، حتما با پزشک مشورت کنید.بسیاری از زنان در ابتدای چرخه قاعدگی خود از درد شکم یا لگن شکایت می کنند. این علامت می تواند از شدت ناراحتی خفیف که 1 یا 2 روز طول می کشد تا گرفتگی های دردناک و ناتوان کننده متفاوت باشد. بسیاری از داروهای خانگی می توانند به فرد در تسکین درد کمک کنند.

در طی یک دوره ، رحم منقبض می شود تا پوشش داخلی دیواره رحم را فشار داده و اجازه می دهد تا از طریق واژن از بدن خارج شود. این انقباضات رحمی باعث گرفتگی های دردناک می شود.اکثر زنان دچار گرفتگی در ناحیه زیر شکم می شوند. اگرچه این درد می تواند به کمر ، کشاله ران یا بالای ران نیز سرایت کند. گرفتگی های قاعدگی در ابتدای قاعدگی بدترین حالت را دارند و با گذر روزها ناراحتی آنها کمتر می شود. برای آنکه اطلاعات بیشتری را در خصوص سیکل عادت ماهانه دریافت کنید این مقاله را بخوانید.

بسیاری از روش های خانگی وجود دارند که می توانند به تسکین دردهای قاعدگی کمک کنند. از جمله موارد زیر:

حرارت

یک بطری آب گرم می تواند گرفتگی عضلات را تسکین دهد.قرار دادن یک بطری آب گرم یا یک پد گرمکن روی شکم می تواند ماهیچه ها را شل کرده و گرفتگی ها را تسکین دهد.گرما به عضله رحم کمک می کند تا آرام شوند ، که ممکن است گرفتگی و ناراحتی را کاهش دهد.همچنین فرد می تواند یک پد گرم کننده را در قسمت پایین کمر قرار دهد تا از کمردرد خلاص شود. گزینه دیگر حمام گرم است که می تواند به شل شدن عضلات شکم ، پشت و ساق پا کمک کند.

کاهش درد قاعدگی
استفاده از کیسه های آب گرم برای کاهش دردهای قاعدگی بسیار مفید می باشد.

ورزش ملایم در کاهش دردهای قاعدگی بسیار مؤثر است

اگرچه ورزش ممکن است آخرین کاری باشد که بسیاری از خانم ها در هنگام گرفتگی احساس می کنند ، اما ممکن است باعث تسکین درد شود.اگر فرد دچار درد است ، ورزش شدید ممکن است مفید نباشد ، اما انجام حرکات ملایم ، پیاده روی یا انجام یوگا ممکن است به شما کمک کند. ورزش همچنین اندورفین را آزاد می کند ، که مسکن طبیعی طبیعت است.یک منبع تاییدی در یک مطالعه تایوانی دریافت که کلاس های یوگا دو بار در هفته باعث کاهش گرفتگی قاعدگی در شرکت کنندگان در مطالعه می شود. در یک کارآزمایی بالینی 2018 منبع معتبر مشخص شد که ورزش منظم بر درد قاعدگی تأثیر می گذارد.

بهترین روش ها برای درمان درد قاعدگی
ورزش های ملایم موجب کاهش گرفتگی های قاعدگی می شود.

طب سوزنی

SourceTrusted Source نشان داده است که طب سوزنی می تواند دردهای قاعدگی را تسکین دهد. این درمان ممکن است التهاب را کاهش دهد و موجب ترشح اندورفین و آرامش فرد شود. دوره های مداوم طب سوزنی موثرتر می باشد.

ماساژ دادن

ماساژ دادن روی شکم نیز می تواند ماهیچه های لگن را شل کرده و گرفتگی را تسکین دهد.افراد می توانند به آرامی روغن ماساژ ، لوسیون بدن یا روغن نارگیل را به پوست خود بمالند.

استفاده از روغن های گیاهی

یک مطالعه در سال 2013 ، منبع درد قاعدگی پس از ماساژ شکم را در دو گروه از دانشجویان دختر مقایسه کرد. یک گروه با استفاده از روغن بادام فقط ماساژ داده اند ، در حالی که گروه دیگر با استفاده از ترکیبی از روغن های ضروری که شامل دارچین ، میخک ، اسطوخودوس و گل رز در روغن روغن بادام بود ، ماساژ داده اند.

مصرف چای گیاهی و کاهش دردهای قاعدگی

چای های گیاهی گرم و آرامش بخش هستند و در برخی موارد ، گیاهان خود نیز می توانند مفید باشند.برخی تولیدکنندگان چای های خاصی مانند چای بابونه ، قاصدک ، تمشک قرمز و رازیانه را برای تسکین دردهای قاعدگی به بازار عرضه می کنند. با این حال ، شواهد کمی برای اثبات این امر وجود دارد.

تغییرات رژیم غذایی

کم آبی بدن یکی از دلایل گرفتگی عضلات است.ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی ممکن است گرفتگی قاعدگی را کاهش دهد.خوردن رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ، میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل به سلامت بدن کمک می کند.افزایش مصرف مایعات ، مانند آب و چای های گیاهی ، به هیدراته ماندن بدن کمک می کند. کم آبی بدن یکی از علل شایع گرفتگی عضلات است.در نهایت ، بهتر است نمک غیر ضروری را که می تواند باعث نفخ و احتباس مایعات شود و کافئین را که می تواند اثر آب زدایی داشته باشد ، حذف کنید.

مصرف میوه سبب کاهش دردهای قاعدگی می شود.

داروی بدون نسخه در برخی موارد موجب کاهش دردهای قاعدگی می شود

اگر داروهای طبیعی خانگی درد را تسکین نمی دهند ، فرد می تواند از یک مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (موترین) استفاده کند.این داروها می توانند التهاب ، درد و گرفتگی های قاعدگی را تسکین دهند. اگر دوز توصیه شده برای تسکین دردهای قاعدگی ناکافی است ، دستورالعمل دوز مصرفی روی بطری را رعایت کنید و با پزشک مشورت کنید.

استراحت و کاهش استرس

برخی تحقیقات نشان می دهد که استرس می تواند احتمال یا شدت درد قاعدگی را افزایش دهد.یک نظرسنجی قدیمی در سراسر کشور در سال 2008 با عنوان منبع معتبر در مجارستان نشان داد که زنانی که در محیط های کاری استرس زا هستند ، درد شدیدتری را تجربه کرده اند ، به ویژه آنهایی که امنیت شغلی پایینی ندارند و از حمایت همکاران خود کم هستند.جلوگیری از استرس دشوار است ، اما یادگیری نحوه مدیریت آن می تواند کمک کننده باشد. ایده های این کار عبارتند از:

تمرینات تنفسی ، مدیتیشن ، یوگا یا مراقبت از خود را با خواب کافی یا خوردن وعده های غذایی متعادل انجام دهید.

یوگا و کاهش دردهای قاعدگی

مدیریت شرایط اساسی

در مواردی شناسایی و مدیریت علت برای کاهش درد قاعدگی ضروری است. به عنوان مثال ، فرد مبتلا به رشد رحم یا اندومتریوز ممکن است از جراحی برای برداشتن رشدهایی که باعث درد می شوند ، سود ببرد.

زمان مراجعه به پزشک

اگر داروهای خانگی به کاهش گرفتگی عضلات کمک نمی کند یا دچار گرفتگی شدید هستند ، ممکن است شخصی مایل باشد با پزشک صحبت کند.پزشک می تواند سایر داروهای خانگی را برای آزمایش یا تجویز داروهایی مانند قرص های ضد بارداری یا برخی از انواع مسکن ها برای مدیریت علائم پیشنهاد کند.

علائم دیگری که ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک را داشته باشد عبارتند از:

خونریزی بسیار شدید

گرفتگی هایی که با گذشت زمان یا با افزایش سن بدتر می شوند

درد یا ناراحتی شدید

گرفتگی هایی که زندگی روزمره را مختل می کند. این علائم ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد که پزشک می تواند برای آن یک درمان مؤثر را پیشنهاد کند.

https://www.medicalnewstoday.com/

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *