بادام زمینی و خواص آن

فواید تغذیه ای بادام زمینی چیست؟

بادام زمینی دارای مشخصات تغذیه ای قوی و منحصر به فردی است. آنها منبع عالی پروتئین گیاهی ، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی هستند. این ماده مغذی به اشکال مختلفی از جمله بو داده ، نمک زده ، با روکش شکلاتی و به عنوان کره بادام زمینی وجود دارد. انواع مختلف آن دارای مشخصات تغذیه ای متفاوت و مزایای مختلفی برای سلامتی هستند. بادام زمینی علاوه بر مشخصات تغذیه ای سالم ، یک غذای سرشار از کالری است. بنابراین وقتی از آن در حد اعتدال استفاده شود ، بسیار مفید است.

در ادامه  به مشخصات تغذیه ای ، فواید و نحوه مقایسه انواع مختلف آن می پردازیم.

خواص درمانی بادام زمینی

مزاج

از نظر طب قدیم ایران متعادل است.

تغذیه بادام زمینی

بادام زمینی منبع خوبی از چربی ، پروتئین و فیبر سالم است. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی پتاسیم ، فسفر ، منیزیم و ویتامین B هستند. با وجود کالری زیاد ، غنی از مواد مغذی و کربوهیدرات کم است.ترکیب چربی های سالم ، پروتئین و فیبر در بادام زمینی به این معنی است که آنها مزایای تغذیه ای را ارائه می دهند و به فرد احساس سیری طولانی تری می دهند. وقتی آن را با چیپس ، کراکر و سایر غذاهای ساده کربوهیدرات مقایسه کنید ، یک میان وعده سالم و مفید است.

مزایای بادام زمینی

1. پروتئین

این ماده منبع عالی پروتئین گیاهی است که 25.8 گرم در هر 100 گرم بادام زمینی یا تقریبا نیمی از نیاز روزانه فرد به پروتئین را تامین می کند.میزان توصیه شده روزانه برای پروتئین در بزرگسالان به شرح زیر است:

46 گرم برای زنان

56 گرم برای مردان

پروتئین برای ساخت و ترمیم سلول های بدن ضروری است. میزان پروتئین مورد نیاز فرد بسته به سن و سطح فعالیت وی متفاوت است.

2. چربی های سالم

بادام زمینی حاوی چربی های سالم است که بخش مهمی از رژیم غذایی مغذی است.اسیدهای چرب جزء ضروری هر رژیم غذایی هستند. بیشتر چربی های این ماده از اسیدهای چرب تک اشباع نشده و چند اسید چرب غیر اشباع هستند که یک نوع چربی سالم هستند.به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA) ، مصرف چربی های غیر اشباع تک و چربی های غیر اشباع به جای چربی های اشباع و ترانس می تواند سطح کلسترول خون فرد را بهبود بخشد. این به نوبه خود خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

همچنین مقدار کمی چربی اشباع شده در این دانه گیاهی وجود دارد. چربی اشباع شده نسبت به اشباع نشده از سلامت کمتری برخوردار است. پزشکان مصرف بیش از حد چربی اشباع شده را با بیماری های قلبی عروقی مرتبط می دانند. در نتیجه ، بهتر است این دانه گیاهی را در حد اعتدال بخورید تا از مزایای بهینه آن برای سلامتی برخوردار شوید. باید توجه داشت که برخی افراد به بادام زمینی حساسیت دارند بنابراین حتی مصرف کم آن نیز مشکل ساز است.

3.فیبر رژیمی

این مغز پرخاصیت منبع خوبی از فیبر غذایی است. آن حاوی 8.5 گرم فیبر در 100 گرم هستند که حدود یک چهارم فیبر توصیه شده مردان یا یک سوم برای زنان است.دستورالعمل های فعلی رژیم غذایی برای آمریکایی ها توصیه می کند که بزرگسالان مقادیر زیر فیبر را در روز دریافت کنند:

34 گرم برای مردان

28 گرم برای زنان

فیبر یک ماده مغذی مفید برای قلب است. AHA گزارش می دهد که خوردن غذاهای غنی از فیبر سطح کلسترول خون را بهبود می بخشد و خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، چاقی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

کدام نوع بادام زمینی مفیدتر است؟

مصرف این ماده مغذی به صورت خام به شدت توصیه می شود. کره بادام زمینی یک انتخاب عالی است که دارای مشخصات تغذیه ای سالم و طیف وسیعی از مزایای سلامتی است.مردم همچنین می توانند آن را به صورت بو داده و شور خریداری کنند. خوردن این گونه ها در حد اعتدال مناسب است. اگرچه مصرف زیاد سدیم با فشار خون بالا و بیماری های قلبی ارتباط دارد. برای اطلاع یافتن از روش هایی برای کاهش فشار خون این مقاله را بخوانید.

در صورت امکان ، بادام زمینی خام را با پوست متصل انتخاب کنید. پوست آن حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها از سلول های بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. تولید کنندگان معمولاً پوست اکثر بادام زمینی بو داده یا شور را جدا می کنند.مردم می توانند از بادام زمینی و کره بادام زمینی به طور متوسط ​​به عنوان یک میان وعده در طول روز لذت ببرند. در وعده های اصلی غذایی ، این دانه گیاهی یک افزودنی عالی برای میان وعده ها یا غذاهای تایلندی است.

بادام زمینی و فواید آن
مصرف بادام زمینی با پوست آن بسیار برای سلامتی مفید می باشد.

خواص درمانی

  • ضد رطوبت معده
  • درمان سرفه خشک
  • کمک به هضم غذا
  • تقویت قلب
  • برطرف کننده زخم مثانه و سوزش مجاری ادرار
  • جلوگیری از لخته شدن خون در رگ ها و سکته مغزی
  • رفع گرفتگی عضلات
  • پیشگیری از الزایمر
  • و…

مضرات:

معمولا آلرژی افراد به این ماده مغذی از کودکی آغاز می شود. اولین نشانه های آن به صورت آبریزش بینی و خارش پوست ظاهر می شود.

https://www.medicalnewstoday.com/

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *