طبق مطالعات غذاهای قندی میتوانند ریسک ابتلا به افسردگی را بالا ببرند.

افسردگی و غذا میتوانند باهم در ارتباط باشند همانطور که غذا می تواند تأثیرات زیادی بر روحیه و احساسات شما بگذارد. وقتی گرسنه هستید و غذا می خواهید ، می توانید بدخلق ، ناراحت یا حتی عصبانی باشید . وقتی غذای خوشمزه ای خوردید ، ممکن است احساس سرخوشی و سرخوشی کنید.

غذایی که می خورید همچنین می تواند برای سلامتی شما تأثیرات طولانی مدت داشته باشد. به طور خاص ، خوردن بیش از حد قند ممکن است خطر ابتلا به اختلالات خلقی ، از جمله افسردگی را افزایش دهد .

شکر به طور طبیعی در کربوهیدرات های پیچیده مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات وجود دارد. همچنین در غذاهای تصفیه شده ساده مانند ماکارونی ، کیک ، کالاهای پخته شده ، نان ، نوشابه و آب نبات وجود دارد. رژیم غذایی معمول آمریکایی تا حد زیادی به این کربوهیدرات های قابل هضم متکی است و شامل کربوهیدرات های پیچیده بسیار کمی است که از منابع سالم تر حاصل می شود.

خوردن بیش از حد قندهای ساده ممکن است خطر ابتلا به افسردگی ، اختلالات خلقی و چندین مورد از مشکلات مزمن سلامتی را افزایش دهد.

کربوهیدرات های تصفیه شده مرتبط با افسردگی

محققان در لندن کشف کردند که یک رژیم غذایی غنی از غذاهای کامل مانند میوه ها ، سبزیجات و ماهی می تواند خطر ابتلا به افسردگی در میانسالی را کاهش دهد. طبق مطالعه آنها ، افرادی که غذاهای فرآوری شده مانند دسرهای شیرین ، غذاهای سرخ شده و گوشت های فرآوری شده می خورند بیشتر از افرادی که عمدتا به غذاهای کامل و فرآوری نشده اعتماد دارند ، مبتلا به افسردگی می شوند.

برای سلامت قلب و مغز و کمک به دفع بیماری های مزمن باید مقدار زیادی میوه ، سبزیجات و ماهی بخورید. اکنون می توانید بشقاب خود را با گیاهان انباشته کنید تا افسردگی را از بین ببرید.

قند اعتیاد آورتر از کوکائین است

مطالعه منبع مورد اعتماد در موش صحرایی انجام شده دریافت که گیرنده های شیرین مغز با مقادیر ثابت و زیاد قند سازگار نیستند. این شیرینی شدید می تواند مرکز پاداش مغز را تحریک کند و حتی نسبت به کوکائین در افراد معتاد به مواد مخدر نیز لذت بخش تر است. به عبارت دیگر ، مقدار بالای قند قوی تر از مقدار بالای کوکائین است. مکانیسم های خودکنترلی شما با قدرت قند سازگار نیست.

آیا می خواهید اعتیاد به قند خود را از بین ببرید ؟ شکر همه جا است ، از نوشیدنی و سس گرفته تا سوپ و ساندویچ. در رژیم غذایی روزانه خود به دنبال مکانهای مخفی قند باشید و راهکارهایی برای کاهش آرام آن ایجاد کنید. همانطور که قند را از بین می برید ، کام شما تنظیم می شود و برای رسیدن به رضایت به مقدار کافی قند احتیاج نخواهید داشت.

قند مرتبط با التهاب ، که با افسردگی ارتباط دارد

یک رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات ممکن است التهاب در بافت های بدن شما را کاهش دهد ، در حالی که یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است باعث التهاب شود .

التهاب مزمن به چندین بیماری سلامتی از جمله اختلال متابولیک ، سرطان و آسم مرتبط است . بر اساس یک مطالعه ، ممکن است التهاب با افسردگی نیز مرتبط باشد .

بسیاری از علائم التهاب در افسردگی نیز شایع است ، مانند:

از دست دادن اشتها
تغییر در الگوی خواب
درک بیشتر از درد
به همین دلیل افسردگی ممکن است نشانه اساسی مشکلات التهابی باشد.

اگر مشکوک به التهاب مزمن هستید با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند آزمایشاتی را انجام دهند تا ببینند آیا بیماری دیگری با التهاب مرتبط دارید. آنها همچنین می توانند پیشنهادهایی را برای کمک به شما در پیروی از یک رژیم ضد التهابی ارائه دهند .

انسولین ممکن است به درمان افسردگی کمک کند

محققان چنان مطمئن هستند که می توان افسردگی را با مصرف قند مرتبط دانست به طوری که آنها با استفاده از انسولین برای درمان آن مطالعه کرده اند. در یک مطالعه ، محققان دریافتند که افراد مبتلا به افسردگی اساسی و مقاومت به انسولین ، در 12 هفته ای که به آنها دارو برای درمان دیابت داده می شود ، در علائم افسردگی خود بهبود یافته اند. این اثر به ویژه در شرکت کنندگان جوانتر در مطالعه شدید بود.

قبل از شروع تجویز انسولین یا سایر داروهای دیابت برای افراد مبتلا به افسردگی ، تحقیقات بیشتری لازم است . با این حال ، در مورد تحقیقات جدید و گزینه های درمانی جایگزین با پزشک خود صحبت کنید.

مردان در معرض خطر بیشتر اثرات قند

مردان ممکن است بیشتر از زنان در معرض اثرات بهداشت روان قند باشند. در یک مطالعه منبع مورد اعتماد، محققان دریافتند مردانی که روزانه 67 گرم قند یا بیشتر می خورند پس از پنج سال 23 درصد بیشتر دچار افسردگی می شوند. مردانی که 40 گرم قند یا کمتر مصرف می کنند ، خطر افسردگی کمتری دارند.

انجمن قلب آمریکا توصیه بزرگسالان بیش از 25 (زنان) خوردن به 36 (مردان) گرم شکر اضافه شده در هر روز است. بیشتر از82 درصدمریکایی ها بیش از این توصیه روزانه قند مصرف می‌کنند. به این دلیل که شکر می تواند به سرعت جمع شود. به عنوان مثال ، یک قوطی نوشابه 12 اونسی حدود 39 گرم قند دارد که بیش از مقدار توصیه شده روزانه قند اضافه شده است. بر اساسCDC، مردان همچنین در روز بیش از زنان از قند کالری می خورند.

برای تشخیص قند پنهان ، برچسب ها را با دقت بخوانید. فقط به این دلیل که چیزی مانند سس ، یا مثل ماست سالم است ، به این معنی نیست که قند اضافه شده ای نیز وجود ندارد.

نوع کربوهیدرات مهم است و نه مقدار آن

کاهش قند به معنای کاهش کربوهیدرات نیست. در یک مطالعه کمیت و کیفیت کربوهیدرات های مصرفی نزدیک به 70000 زن که یائسگی را کامل گذرانده اند ، بررسی شده است . محققان برای هر غذایی که تجزیه و تحلیل کردند ، نمره شاخص گلیسمی (GI) اعمال کردند. غذاهایی که نمره GI بالایی دارند و سطح قند خون را بیشتر افزایش می دهند ، غالباً از کربوهیدرات ساده تهیه می شوند و با قندهای ساده پر می شوند. نتایج نشان داد زنانی که از غذاهای با GI بالا استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که از غذاهای با GI پایین استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر افسردگی قرار دارند. زنانی که مقدار بیشتری غذای کم GI مانند سبزیجات و میوه های غیر آبدار می خورند ، خطر افسردگی کمتری دارند.

نتایج به این معنی است. که کربوهیدرات ها به طور کلی دلیل افسردگی و سایر اختلالات بهداشت روان نیستند. در عوض ، این کیفیت کربوهیدرات هایی است که می خورید می تواند.بر خطر افسردگی شما تأثیر بگذارد.

منبع:

healthline

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *