خواب کودک

خواب کودک به خصوص در هنگام شب به رشد او کمک بسیاری خواهد کرد. داشتن یک برنامه خواب برای نوزاد خود آن هم با در نظر داشتن مواردی می تواند خواب او را به درستی تنظیم کند.انجام دادن چند کار به منظم ساختن برنامه خواب کودک کمک می کند:

به کودک خود کمک کنید تا در طول شب بخوابد

کودکان در هنگام خواب بسیار شیرین و معصوم به نظر می رسند. اگر چه نتوانید آنها را وادار کنید که تمام شب را بخوابند؛ باید به آن ها کمک کرد تا در خواب کودک اختلالی پیش نیاید.با درک اینکه کدام قسمت از برنامه های معمول خواب او در دست شما است ، می توانید استرس خود را کاهش داده و برای تنظیم برنامه خواب کودک بهتر آماده شوید.

نیازهای خواب کودک خود را درک کنید

در طول 2 ماه اول ، نیاز نوزاد شما به غذا بیشتر از نیاز به خواب است. در صورت شیردهی ممکن است تقریباً هر 2 ساعت تغذیه کنند.کودک شما ممکن است 10 تا 18 ساعت در روز بخوابد. گاهی اوقات 3 تا 4 ساعت بدون وقفه می خوابند و تنها زمانی که گرسنه شوند از خواب بیدار می شوند. نوزادان تفاوت بین شب و روز را نمی دانند. بنابراین آنها بدون توجه به اینکه ساعت چند است ، می خوابند. این بدان معناست که زمان بیداری کودک شما ممکن است از ساعت 1 صبح تا 5 صبح باشد.

در 3 تا 6 ماهگی بسیاری از نوزادان قادر به خوابیدن 6 ساعت هستند. اما گاهی نوزادان رفتارهایی را از خود نشان می دهند.هنگامی که کودک شما شروع به ارتباط زمان خواب با تنها ماندن می کند ، ممکن است فقط برای این که شما را در اطراف خود نگه دارد گریه کند.

کودکان نیازهای متفاوتی دارند.
تنظیم کردن برنامه خواب کودک متناسب با شرایطی که نیاز دارد، به او کمک می کند تا کمتر خسته شود.

روال زمان خواب را تنظیم کنید

مطالعه روی 405 مادر( با نوزادان بین 7 ماه تا 36 ماه)نشان داد که نوزادانی که یک برنامه شبانه روزی را دنبال می کنند راحت تر می خوابند و در نیمه شب کمتر فریاد می کشند.بعضی از والدین از 6 تا 8 هفتگی برنامه خواب کودک خود را شروع می کنند. برنامه روزمره کودک شما می تواند هر ترکیبی از فعالیتهای منظم قبل از خواب باشد. برخی از این فعالیت ها عبارت اند از:

در طول روز بازی های فعال و در شب بازی های آرام انجام دهید. این باعث می شود کودک شما درست قبل از خواب خیلی هیجان زده نشود اما او را از فعالیت های روز خسته کند.در هنگام شب فعالیت هایی را انجام دهید که کودک شما را آرام می کند.بسیاری از نوزادان از استحمام درست قبل از خواب لذت می برند که باعث آرامش آنها می شود.فعالیت مورد علاقه کودک خود را برای آخر وقت ذخیره کنید و این کار را در اتاق خواب او انجام دهید. این به آنها کمک می کند که منتظر زمان خواب باشند و فضای خواب خود را با کارهایی که دوست دارند انجام دهند مرتبط کنند.

شرایط شب را در اتاق خواب کودک خود سازگار کنید. اگر آنها در نیمه شب بیدار شوند ، صدا و چراغ های اتاق باید همانند خواب آنها باشد. اگر در طول شب نیاز به تغذیه یا تغییر کودک دارید، چراغ ها را کم و صحبت را به حداقل برسانید. تحریک بیش از حد می تواند برای دوباره به خواب رفتن آنها مشکل ایجاد کند.

خوابیدن بیش از حد نوزاد، بی خوابی در شب را به دنبال دارد.
بعضی از والدین سعی می کنند تا کودک را وادار به خوابیدن کند؛ این مسئله موجب بی خوابی کودک در شب می شود.

کودک خواب آلود خود را در رختخواب قرار دهید

آنها را آرام کنید تا خواب آلوده شوند. وقتی در آستانه خواب قرار دارند ، آنها را زمین بگذارید و بگذارید خودشان بروند. منتظر نمانید تا کاملاً در آغوش شما بخوابند. این می تواند رفتاری باشد که ممکن است به عادتی منجر شود که فقط در آغوش شما خواب بروند.این روال به کودک شما یاد می دهد که خودش بخوابد و شما نیازی به تکان دادن یا نوازش او نخواهید داشت.

اگر کودک شما در استقرار مشکل دارد ، سعی کنید زمان خواب او را زودتر منتقل کنید ، نه دیرتر. خستگی بیش از حد می تواند خواب رفتن را مختل کند.

اول ایمنی: کاهش خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد در هنگام خواب کودک

هر بار که کودک خود را به خواب می برید ، چه در شب باشد و چه در طول روز برای خوابیدن ، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند برای کاهش احتمال SIDS (سندرم مرگ ناگهانی نوزاد) موارد زیر را انجام دهید:

  •  کودک خود را همیشه به پشت بخوابانید.
  • همیشه از یک سطح خواب محکم استفاده کنید. صندلی های اتومبیل و سایر وسایل نشستن برای خواب معمول توصیه نمی شوند.
  • اگر کودک در صندلی ماشین کالسکه یا تاب می خورد ، سعی کنید آنها را برداشته و روی یک سطح صاف دراز بکشید.
  • کودک شما باید در یک اتاق با شما بخوابد ، اما در همان تخت خواب شما نباشد.
  •  اشیای نرم یا ملافه های آزاد را از تختخواب دور نگه دارید. این شامل بالش ، پتو ، و بالشتک است.
  • به کودک خود در زمان خواب و زمان خواب پستانک بدهید.
  • از پوشاندن سر کودک یا گرم شدن بیش از حد خودداری کنید.
  • برای کاهش خطر ابتلا به SIDS از نمایشگرهای خانگی یا دستگاه های تجاری در بازار استفاده نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کودک شما تمام واکسن های توصیه شده را انجام داده است.
  • با آنها مقداری زمان تماس پوست به پوست بگیرید.
  • سیگار نکشید.
  • به کودک خود شیر دهید.
  • اگر خسته هستید ، در صورت خوابیدن ، روی صندلی یا مبل به او شیر ندهید.
  • اگر باردار هستید ، مراقبت های منظم قبل از تولد را انجام دهید.

آموزش خوابیدن به نوزاد

یک نوع آموزش خواب که گریه می کند ، روش معروف Ferber است که به آن “Progressive Watching” می گویند. هدف این است که به کودک خود بیاموزید چگونه به تنهایی بخوابد و اگر در طول شب بیدار شود خود را بخواباند. ریچارد فربر، مدیر مرکز اختلالات خواب کودکان در بیمارستان کودکان بوستون ، این روش را توسعه داد. وی به والدین توصیه می کند که این آموزش را حداقل تا 5 یا 6 ماهگی کودک خود انجام ندهند.

خواب به کودک کمک می کند تا از شرایط سلامت بهتری برخوردار باشد.
خواب به کودک کمک می کند تا از شرایط سلامت بهتری برخوردار باشد.

در اینجا مروری بر نحوه انجام آن وجود دارد:

کودک خود را در گهواره خود قرار دهید – خواب آلود ، اما بیدار. پس از پایان برنامه خواب آنها ، از اتاق خارج شوید.اگر کودک شما گریه می کند ، قبل از بررسی کودک چند دقیقه صبر کنید. مدت زمان انتظار شما و کودک شما بستگی دارد. ممکن است بین 1 تا 5 دقیقه انتظار را شروع کنید.وقتی دوباره وارد اتاق کودک خود می شوید ، سعی کنید از آنها دلجویی کنید. اما آنها را تحویل نگیرید و بیش از 2 یا 3 دقیقه در آنجا نمانید.

حتی اگر هنگام ترک هنوز گریه می کنند. دیدن صورت شما برای اطمینان به کودک شما در نزدیکی شما کافی است تا درنهایت بتوانند خود بخوابند.اگر آنها به گریه ادامه دادند ، به تدریج مدت زمانی را که قبل از ورود منتظر می مانید افزایش دهید تا دوباره آنها را بررسی کنید. به عنوان مثال ، اگر بار اول 3 دقیقه صبر کنید ، بار دوم 5 دقیقه و پس از آن هر بار 10 دقیقه صبر کنید.شب بعد ، بار اول 5 دقیقه ، بار دوم 10 دقیقه و بعد از آن هر بار 12 دقیقه صبر کنید.

استفاده از این روش ممکن است در چند شب اول دشوار باشد. اما احتمالاً تا 3 یا 4 روز شاهد بهبود الگوی خواب کودک خود خواهید بود. بیشتر والدین در طی یک هفته شاهد بهبودی هستند.

نکته/:

اگر می خواهید این روش را امتحان کنید، اطمینان حاصل کنید که قبل از شب اول تمرین خواب به خوبی استراحت کرده اید. مخصوصاً در شب های اول ، وقت زیادی را صرف گوش دادن به گریه های کودک خود ، بررسی ساعت و ورود و خروج از اتاق آنها خواهید کرد.

اگر برای شما دشوار است که هنگام گریه کودک از او دوری کنید ، بهترین راه استفاده از این روش نیست. مطالعات نشان می دهد ، حتی اگر والدین از یک یا دو شب اول عبور کنند ، معمولاً تشخیص می دهند که اجرای خواب از این طریق بسیار استرس زا است. بسیاری از والدین نتوانستند به اندازه کافی یا به طور مداوم نوزادان خود را نادیده بگیرند تا گریه کنند و در نهایت خود بخوابند.

https://www.webmd.com/

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *