تحقیقات نشان می دهد که اختلال افسردگی اساسی (MDD) زنان بیش از مردان را تحت تأثیر قرار می دهد. بلوغ آغاز این تفاوت است ، اما تغییرات هورمونی تنها دلیل آن نیست. سایر مسائل بهداشتی ، ژن ها و فقر نیز می تواند منجر به افزایش تعداد افسردگی در زنان شود. این چیزی است که شما باید بدانید.

ژن های شما

مطالعات روی دوقلوهای یکسان اشاره دارد که ژنتیک ممکن است عاملی برای افسردگی در زنان باشد. اگر سابقه خانوادگی افسردگی دارید ، احتمالاً تحت تأثیر قرار خواهید گرفت. اما اگر کسی در خانواده شما آن را نداشته باشد ، می توانید آن را دریافت کنید. همچنین برخی جهش های ژنی یا تغییراتی در ارتباط با افسردگی وجود دارد که فقط در زنان مشاهده شده است.

شناسایی عوامل ژنتیکی جدید در رابطه با افسردگی - سایت علمی بیگ بنگ

سطح هورمون

بسیاری از نقاط عطف در زندگی یک زن باعث تغییر در سطح استروژن و پروژسترون می شود. این می تواند خطر افسردگی را افزایش دهد. آنها عبارتند از:

  • بلوغ. زنان از 11 سالگی بیشتر دچار افسردگی می شوند. این اغلب یکی از علائم نوع شدید سندرم پیش از قاعدگی به نام اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی (PMDD) است.
  • بارداری. تغییرات هورمونی در دوران بارداری احتمال افسردگی شما در دوران بارداری (قبل از تولد) و افسردگی را که پس از تولد کودک (پس از زایمان) شروع می شود ، افزایش می دهد. سقط جنین همچنین می تواند باعث افسردگی شود.
  • یائسگی. یائسگی ، در مرحله منتهی به یائسگی به دلیل نحوه بالا و پایین آمدن هورمون ها ، در معرض خطر بیشتری قرار دارند. علائمی مانند گرگرفتگی شدید و تعریق شبانه می تواند منجر به افسردگی برای اولین بار شود. اگر قبلاً افسردگی داشته اید ، با حرکت به سمت یائسگی ، احتمال اینکه دوباره تکرار شود وجود دارد.
کشف 44 عامل خطرساز ژنتیکی برای ابتلا به افسردگی | بهداشت نیوز

استرس

زنان اغلب به دلیل نقش های جنسیتی با چالش های استرس زای زندگی بیشتری روبرو می شوند. اکثر زنانی که در خارج از خانه کار می کنند بسیاری از مسئولیت های خانوادگی را نیز بر عهده دارند. اینها ممکن است شامل مراقبت از والدین پیر و همچنین کودکان باشد. مادران تنها و دارای فرزندان خردسال ، به ویژه زنانی که مشکل تأمین هزینه های زندگی خود را دارند ، میزان بالایی از افسردگی دارند.

حتی اگر تغییرات مثبت زندگی ، مانند ارتقا در شغل شما ، اگر با تعهدات بیشتری همراه باشند ، می توانند منجر به استرس شوند. استرس روزمره با درجه ضعیف و کم فشار که به مرور بر شما فشار می آورد ، می تواند باعث افسردگی در تمام این شرایط شود. و داشتن چشم انداز منفی بعد از 50 سالگی ، به ویژه در مورد پیری و یائسگی ، یک عامل خطر برای افسردگی در مراحل بعدی زندگی است.

شرایط سلامتی

حوادث تهدید کننده زندگی مانند سکته مغزی ، حمله قلبی یا سرطان می توانند افسردگی را تحریک کنند. درد مستمر نیز می تواند. اگر سلامتی شما قبلاً خوب نباشد یا ورزش کافی نداشته باشید ، خطر حتی بیشتر می شود.

سایر موارد بهداشت روان

زنان بیشتر از مردان دچار اضطراب می شوند. همچنین احتمال دارد که آنها دائماً در مورد مشکلات خود فکر کنند. هر دو می توانند خطر افسردگی شما را افزایش دهند یا افسردگی موجود را بدتر کنند. اضطراب همچنین می تواند خطر بازگشت افسردگی به خصوص در میانسالی را افزایش دهد. اختلالات خوردن مانند پرخوری و بی اشتهایی نیز از عوامل خطر افسردگی است.

کمک کردن

علاوه بر دارو و مکالمه درمانی ، این موارد ممکن است کمک کند:

  • ورزش. فعالیت بدنی برای تقویت خلق و خو و تسکین علائم افسردگی شناخته شده است ، اما انجام بسیاری از ورزش ها برای خانم ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. یک مطالعه که به مدت 10 سال زنان را دنبال می کرد ، نشان داد که در آن زمان سطح بالای فعالیتها ،علائم افسردگی پایین تر است.
  • تحقیقات یوگا نشان می دهد که یوگا در طول دوره زایمان می تواند به کنترل افسردگی و اضطراب کمک کند.
  • ذهن آگاهی جدا (DM). این تکنیک ذهن و بدن به شما نشان می دهد که چگونه طرز فکر خود را تغییر دهید. شما در حال قطع ارتباط با افکار خود هستید تا بارها و بارها آنها را تجزیه و تحلیل نکنید ، واکنش نشان ندهید یا آنها را دوباره در سر خود پخش نکنید. یک مطالعه بر روی زنان مسن که همه آنها ضد افسردگی بودند نشان داد که کسانی که دو بار در هفته نیز جلسات DM داشتند ، علائم افسردگی کمتری داشتند.

webmd.com

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *