تغذیه سالم برای همه مهم است، اما برخی از غذاها به ویژه برای مسائلی که زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند مفید هستند – مانند استخوان‌های شکننده، بارداری و سرطان سینه. این “غذاهای فوق العاده” سرشار از مواد مغذی هستند (اغلب بیش از یک!) که به محافظت از بدن و حفظ عملکرد خوب آن حتی با افزایش سن کمک می کند.

سویا

این غلاف های خوش طعم سویا مملو از فیبر، چربی های خوب و ترکیبات استروژن مانند به نام ایزوفلاون هستند. ایزوفلاون ها می توانند دوستان شما در دوران یائسگی باشند. به عنوان مثال، آنها می توانند به خنک کردن گرگرفتگی کمک کنند. (اگر به سرطان سینه مبتلا بوده اید، ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید.)

دانه سویا و معرفی خواص سویا آجیلی برای لاغری و سلامتی - سبک زندگی

کلم پیچ

در این برگ‌های سبز مقدار زیادی ویتامین K وجود دارد که با کلسیم و ویتامین D کار می‌کند تا استخوان‌های شما را قوی و سالم نگه دارد. یک وعده بیش از 20 درصد از مقادیر توصیه شده روزانه ویتامین A و C دارد.

مارچوبه

آیا راه دیگری برای دریافت ویتامین K استخوان ساز خود می خواهید؟ مارچوبه شما را کاور می کند .همچنین سرشار از فولات است که به جلوگیری از نقایص مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا کمک می کند.

لوبیا

آنها پروتئین زیادی دارند، بدون چربی که همراه با گوشت است، و فیبر بالایی دارند. آنها می توانند فشار خون، قند خون و ضربان قلب شما را کاهش دهند – همه چیزهایی که می توانند منجر به بیماری قلبی، قاتل شماره 1 زنان در ایالات متحده شوند.

گریپ فروت

همه چیز در مورد “فلاونوئیدها” است، که به کاهش احتمال بروز انواع خاصی از سکته در زنان کمک می کند و همچنین ممکن است به قلب شما کمک کند. (پرتقال نیز موثر است، اما گریپ فروت قند کمتری دارد.) گریپ فروت ممکن است ترکیب خوبی با داروهای شما نباشد، بنابراین قبل از مصرف در منو، با پزشک خود مشورت کنید.

توت و گیلاس

آنها فقط در رنگ های صورتی … و بنفش، قرمز و آبی زیبا نیستند. این میوه ها دارای فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از سلول های سالم در برابر آسیب محافظت کنند. توت ها با بالا رفتن سن مغز شما را تیزتر نگه می دارند. به علاوه، برای ساخت کلاژن، پروتئینی که پوست شما را محکم و صاف نگه می دارد، به ویتامین C آنها نیاز دارید.

پاپایا

رنگ قرمز نارنجی آن از بتاکاروتن (مواد موجود در هویج) و لیکوپن (همچنین در گوجه فرنگی و هندوانه) می آید. لیکوپن شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم و سینه را کاهش می دهد. همچنین یک آنتی اکسیدان است و کلسترول و فشار خون را در سطوح سالم نگه می دارد تا از بیماری قلبی جلوگیری کند.

ماست ساده و کم چرب

وقتی بالای 50 سال دارید به کلسیم بیشتری نیاز دارید. ماست مقدار زیادی از آن را دارد — فقط 8 اونس بیش از یک سوم کلسیم روزانه را به شما می دهد. به دنبال نوع غنی شده با ویتامین D باشید تا به بدن شما در استفاده بهتر از این ماده معدنی کمک کند.

ماهی ساردین

این بچه های کوچک با اسیدهای چرب سالم، ویتامین D و کلسیم شنا می کنند. چربی‌های امگا 3 موجود در آن‌ها می‌تواند کیفیت شیر مادر را بهبود بخشد و ساردین برای نوزادانی که مادرانشان آن را در دوران بارداری مصرف کرده‌اند، مفید است. آنها همچنین جیوه کمتری نسبت به سایر ماهی ها دارند.

خواص، قیمت و خرید ماهی ساردین تازه جنوب - ماهی مشتا

بذر کتان

دانه کتان آسیاب شده سرشار از فیبر و همچنین لیگنان است، ترکیبات گیاهی که مانند استروژن عمل می کنند. اینها می توانند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه کمک کنند. روغن بذر کتان یک راه عالی برای دریافت امگا 3 است، اما مزایای اضافی برای مبارزه با سرطان را به همراه ندارد. قبل از اینکه بذر کتان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، با پزشک خود مشورت کنید. می تواند بر عملکرد برخی داروها تأثیر بگذارد.

گردو

آنها همچنین مملو از اسیدهای چرب سالم هستند و ممکن است به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل از سرطان جلوگیری کنند.

آووکادو

بله، آنها پر از چربی هستند، اما این چربی خوب است. در واقع، مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی غنی از آووکادو می‌توانند به خلاص شدن از شر چربی‌های شکم و محافظت از چشم و پوست کمک کنند. آنها حتی ممکن است به کاهش سطح کلسترول “بد” و افزایش کلسترول “خوب” کمک کنند.

آووکادو پوست شما را شفاف می کند - پوست - زیبایی - سلامت نیوز

سیب زمینی شیرین

مس، فیبر، ویتامین B6، پتاسیم، آهن … سیب زمینی شیرین ، بسته بندی کاملی است. بهتر از همه، آنها مملو از بتا کاروتن هستند، منبع ویتامین A. در دوران بارداری و شیردهی، اطمینان حاصل می کند که ریه های کوچک کودک شما سالم و قوی هستند.

اسفناج

فولات دوست شماست. علاوه بر مزایای دوران بارداری، احتمال ابتلا به زوال عقل، بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.اسفناج اسید فولیک را در دست دارد و lutein اسید هم دارد.. این آنتی اکسیدان از عدسی و شبکیه چشم محافظت می کند و حتی ممکن است چند چین و چروک را از بین ببرد.

جگر گاو

ممکن است در بالای لیست غذاهایی که میل می کنید نباشد، اما جگر گاو منبع عالی فولات و اسید فولیک است که با اختلاف زیادی از رقبای گیاهخواری برتر مانند اسفناج و نخود سیاه چشم پیشی می گیرد.

www.webmd.com

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *