پروتئین کامل را ارائه می دهند

یک تخم مرغ دارای 6 گرم ماده است ، با تمام 9 اسید آمینه “ضروری” ، که عناصر سازنده پروتئین هستند . این مهم است زیرا آنهایی هستند که بدن شما به تنهایی نمی تواند آنها را بسازد. سفیده تخم مرغ تقریباً نیمی از پروتئین و فقط قسمت کمی از چربی و کلسترول را در خود نگه می دارد.

man cracking egg

آنها مواد مغذی متراکم هستند

این بدان معنی است که تخم مرغ ها مواد مغذی بیشتری – ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه – به ازای هر کالری نسبت به بسیاری از غذاهای دیگر دارند. یک تخم مرغ بخورید وموارد زیر را بدست خواهید آورد:

  • پروتئین با کیفیت بالا
  • سلنیوم
  • فسفر
  • کولین
  • ویتامین B12
  • آنتی اکسیدان های متعدد ، که به سلامت سلول های شما کمک می کنند

به کلسترول خوب شما کمک می کنند

به نظر می رسد این کلسترول “خوب” که HDL نام دارد ، در افرادی که روزانه سه یا بیشتر تخم مرغ می خورند ، افزایش می یابد. البته ، LDL ، نوع “بد” نیز افزایش می یابد. اما قطعات جداگانه هر کدام بزرگتر می شوند. این باعث می شود که مواد بد صدمه به شما سخت تر شود و مواد دیگر راحت تر پاک کنند.

cholesterol test results

می توانند تری گلیسیرید شما را کاهش دهند

پزشک شما به همراه HDL و LDL شما را برای این موارد آزمایش می کند. تری گلیسیرید پایین برای سلامتی شما بهتر است. خوردن تخم مرغ ، به ویژه آنهایی که با اسیدهای چرب خاصی غنی شده اند (مانند امگا 3) ، به نظر می رسد سطح تری گلیسرید شما را پایین می آورد.

می توانند احتمال سکته مغزی شما را کاهش دهند

اگرچه مطالعات متفاوت است ، اما به نظر می رسد تخم مرغ روزانه ممکن است خطرسکته قلبی شما را کاهش دهد. در یک مطالعه اخیر چینی ، افرادی که تقریباً یک بار در روز مصرف داشتند ، تقریباً 30٪ کمتر از کسانی که فاقد مصرف آن بوده اند ، در اثر سکته مغزی خونریزی می کنند.

blood clot

به کنترل پروتئین شما کمک می کنند

با حدود 70 کالری در هر تخم مرغ ، شما دقیقاً می دانید که چه چیزی دریافت می کنید. و آنها نیز راحت پخش می شوند. یک جفت را جوشانده و خنک کنید. سپس یک سالاد یا چند برش نان اضافه کنید و یک ناهار سریع و سالم دریافت کنید.

egg in salad

از سلامت قلب برخوردارند

غافلگیر شدید؟ درسته. به طور کلی ، به نظر نمی رسد افرادی که مقدار بیشتری از آنها را می خورند احتمال بیماری قلبی را افزایش می دهند. حتی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا دیابت نوع 2 نیز پس از یک رژیم غذایی پر تخم مرغ که برای کاهش وزن طراحی شده بود ، به همان قلب سالم بودند. در یک مطالعه چینی اخیر ، افرادی که روزانه حدود یک تخم مرغ می خورند تقریباً 20٪ کمتر از افراد غیر تخم خورنده دچار بیماری قلبی می شوند.

راضی کننده هستند

آنها را برای صبحانه بخورید و مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. این باعث می شود که در طول روز کمتر غذا بخورید. به عنوان مثال ، به طور متوسط نوجوانانی که صبح تخم مرغ می خورند ، در وعده ناهار 130 کالری کمتری دارند.

teen eating egg for breakfast

به چشمان شما کمک می کنند

پزشکان می دانند که آنتی اکسیدان های لوتئین و زاگزانتین به شما کمک می کند تا از ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولای وابسته به سن جلوگیری کنید. سبزیجات برگ دار و سبز مانند اسفناج و کلم پیچ نیز آنها را دارند. اما تخم مرغ منبع بهتری است. به این دلیل که چربی موجود در آنها استفاده از مواد مغذی را برای بدن شما آسان می کند.

نشانه هشدار دهنده آسیب و بیماری شبکیه چشم - مشرق نیوز

به هوش بهتر مغز کمک می کنند

تخم مرغ ها ویتامین D دارند ، که برای ماده خاکستری شما مفید است و به سختی از غذا دریافت می شود. و آنها چیزی به نام کولین دارند که به سلولهای عصبی (سلولهای عصبی) موجود در نوزاد شما کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. کولین به دلیل نقشی که در رشد مغز دارد ، برای زنان باردار و زنان شیرده نیز بسیار مهم است.

neurons

www.webmd.com

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *